lördag 8 juli 2023

Hundutställning






Idag var vi till Leksand på hundutställning med vår drevertik Vizzla. När vi bara hade några kilometer kvar frågade jag min man om han packat ner vaccinationsintyget, då bara bromsade han ner och sa nej. Då är det bara att vända och åka hem igen sa vi direkt. Herregud vilken miss!! Själv hade jag jobbat till 22.00 kvällen innan och han sa när jag kom hem att han packat. Och jag kunde ju ha tänkt på att fråga om vaccinationen men glömde det. Då kom jag på att det kanske räckte med en bild på intyget. Så jag ringde syrran, inget svar, mamma hon visste inte hur man gjorde. Men så kom vi på vår granne Petra som alltid brukar vara uppe tidigt. Jag skickade ett messengermeddelande till henne, och hon stack hem till oss och tog kort och skickade till oss, så tacksamma, hon är så snäll Petra 😀❤️! Vad hade vi gjort annars, vi hade fått åkt hem igen 😳. Vilka fina grannar man har ❤️❤️❤️. Klockan var ju halv 8!en lördags morgon 😏.

Knaggen visade upp Vizzla, hon gick så fint 😀❤️. Det var ca 25 hundar i gruppen så det var hård konkurrans, domaren gick med block och penna och tittade på alla först, kändes som han bestämde sig redan då vilka han skulle sålla bort. Vizzla fick ”Very good” så hon gick inte vidare, det var ”Excellent” som gällde. Men det gör inget, hon är så fin vår Vizzla ❤️❤️, och så go och snäll ❤️. Hennes syster som stod bredvid henne till vänster hade varit på utställning förut och fick excellent men nu ”Very good”, så det är olika på domare och säkert hur många hundar som är med.

Rollo och Ivar var också med ❤️😀.


Inga kommentarer: