fredag 7 april 2023

Angående hästar


 För ett par veckor sedan blev jag tillfrågad om jag ville ta över vår fd delägarhäst Texa Rico. Jag frågade då vad hon skulle göra med hästen jag hade på foder för några år sedan och mamma till Texa. Hon sa då att jag även kunde få ha henne på foder i 1 år då hon ev ska ta föl av henne igen nästa år då hon skulle behöva vila 1 år först. Hon har blivit jättemager sedan hon fått det sista fölet som är ett år nu. Hon ska kolla tänderna på henne först. Hon är alltså jättemager så man undrar ju vad det kan vara. Pälsen är inte heller nåt vidare, ser matt ut och färglös. Hon är 19 år nu så hon är nog en gammal och trött mamma ❤️. Hon är ju väldigt låg i rang så ägaren funderade på om hon inte får gå fram till foderstugan. Jag sköter om henne och när jag ska borsta henne känns hon så skör att man knappt vill borsta henne 😏.

Inga kommentarer: