söndag 30 april 2023

Trött trött


Åh herregud va trött jag är i kroppen. Jag har hand om travstallets fyra hästar lördag-måndag em då min man och stallets ägare lämnar 1-åriga Olle till ett stall på Gotland. Olle ska få gå med fyra andra ettåriga hingstar på sommarbete. Kändes lite vemodigt när jag var med och provlastade honom i fredags. Lilla Olle som ska ut i världen helt själv 😳. Men jag fick en film skickad därifrån idag och det ser så fint ut, han blev ihopsläppt med han som bestämmer i flocken först, det såg helt lugnt ut 😀. I filmen går de i vinterhage där de släpps ihop innan de släpps ut i sommarhagen.

Det är inte hästarna som gör mig trött, de ger mig energi, det är nog mest omställningen med mitt nya jobb tror jag plus att jag är ensam hemma med ett gäng hundar som vill ut kl halv 6 på morgonen 😅. Så klockan 6 åkte jag till stallet i morse och fodrade och tog ut fyra pigga hästar. Igår tog jag in dem redan kl 17 då det var sånt oväder ute så de var nog glada att jag kom tidigt 😀. Så i helgen har jag lagt mig otillgänglig på jobbet, det funkar inte att kombinera att både ta ut och in, det krockar både om jag skulle jobba dag eller kväll då jag är helt själv m hästarna. Jag behöver även få lite distans till jobbet även om jag bara jobbat 3 dagar denna vecka. Det är lite rörigt på jobbet, en del saker jag får tilldelat mig är saker som jag inte får göra som vårdbiträde eller har lärt mig än när jag kommer till brukare. Känns väldigt osäkert ibland, och det gör ju även brukaren osäker såklart. Men det blir väl bättre hoppas jag 😬. Detta gör mig lite trött i huvudet 😏.


Inga kommentarer: