lördag 10 december 2016

Igår var jag och min man i stallet och körde vår häst Vilja Rico, hon är ju en travhäst som inte tävlat på ca 1 1/2 år, hon har varit skadad. Men vi tror att det går att starta henne igen om vi känner för det. Men vi börjar med motionskörning bara nu. Det var så kul, och jag tror hon tyckte detsamma :-). Det är så skönt att mocka och greja lite i stallet, energin blir starkare av att arbeta fysiskt och vara bland hästar. Mitt jobb jag har nu som personlig assistent är psykiskt jobbigt och fysiskt inte bra för mig. Jag behöver röra på mig på dagarna, att sitta mycket still är inte bra, just nu känns det som jag åker till mitt jobb och förstör kroppen två dagar i veckan, och det känns inte alls bra. Vad är då viktigast, att leva lite snålt eller ha lite mer pengar och må dåligt i kroppen? Vi behöver egentligen inte mitt jobb för att vi ska klara oss, vi lever väldigt sparsamt, och billigt bor vi. Jag skulle säkert kunna hitta ett annat jobb framöver. Men samtidigt känns det jobbigt att säga upp sig.

Nya kycklingar har jag hämtat.



Min häst Vilja, ca 1.60 cm

Inga kommentarer: