tisdag 2 augusti 2016

Älskar våra djur....


Här är min hund Roxy som busar med lilla Ivar, min dotters hund. Jag älskar hundar, skulle nog kunna ha hur många som helst tror jag, häromdagen hade vi sex stycken på tomten. Det var vår Roxy och Rollo, mina döttrars Ivar och Frank och så grannens Elvis och Eddie. Alla samsas, och det är Roxy som leder hela högen, det är hon den stora i videon, hon fostrar alla som kommer innanför våra grindar :-).
Man kan bara sitta och titta hur de fungerar i gruppen. Roxy är högst, sedan kommer Ivar, sedan Rollo och sist Frank, som åldern de är i, men jag undrar om inte minstingen Frank som bara är 3 1/2 månad kommer att ta över Rollo, Frank är en liten hårding, det återstår att se.

Just nu sitter jag själv i mörkret i soffan i vårt vardagsrum, klockan är snart 01.00 och alla sover, det är helt tyst, det enda jag hör är pyset i mina öron, så låter det jämt när det blir tyst.
Jag har precis tittat på "En man som heter Ove", en bra film, en tänkvärd film. En man som i grund och botten känner sig ensam och ledsen men som utåt är arg och verkar bitter, men som till slut får visa sin mjuka sida. 



Inga kommentarer: