onsdag 3 augusti 2016

Kyrkobesök

Ikväll var jag på min svågers uppträdande, eller vad man ska kalla det,  i kyrkan, han framförde Cornelis Wresvijks låtar. Han är superduktig, och han låter som han också. Det känns ju lite konstigt att höra texten i Ångbåtsblues i kyrkan:

Flickor och gossar, vart ska ni åka?
Vi ska till Möja, supa, slåss och bråka.
Slåss med polisen, det vill vi alla.
Men dom sätter dit oss när vi blir knalla.
Vi samlas flera tusen på ett litet fält
och sen har vi sexparty i varenda tält.

Han såg tre stycken gå ut efter ett tag, men det berodde tydligen på ljudvolymen :-).
I slutet när han gjorde extranummer började man märka att publiken började komma loss, det blev jubel och stora app!åder och man klappade för fler låtar. Ett tag när jag stod och filmade funderade jag vad som skulle hända om jag gick upp i mittgången och började dansa :-)? Skulle det bli jubel, eller skulle dwt bli knäpptyst :-)? Hahaha, såg framför mig hur jag släppte loss och shakade, hahaha.....
Morsan skulle i varje fall säga; "men Ann-sofie", hahaha......
Nej det tror jag ingen får uppleva nån gång....:-).


Men dans är bra för kropp och själ, det vet man ju, och när jag var och lyssnade på Takida i helgen, då när jag stod där mådde jag så bra. Jag dansade och bara upplevelsen med liveband är en upplevelse för hela kroppen, så jäk!a helande. Så nu måste det bli !ite mer konserter i framtiden :-).



Inga kommentarer: