lördag 13 augusti 2016

Idag var vi på ett ställe där det var mycket människor i rörelse. Dessutom fanns det en del hästar, ardenner framför vagn och fjordingar för turridning. En av fjordingarna som det satt ett barn på såg man tydligt att han var öm i hovarna när han gick, det såg ut som han gick på glödande kol. Jag mådde så dåligt när jag såg det och kunde inte släppa bilden av hästen på en lång stund. Det är så jobbigt, men jag vet ju att jag inte kan hjälpa hela världens djur även om jag skulle vilja.
Jag håller på att lära mig att stänga av lite, inte kolla in allt som händer runt mig.  Jag vet att man ska anmäla missförhållanden för djur, men ibland är det svårt att veta som är vad och som är bäst. Antagligen så kanske jag är lite för känslig, kanske inte hästarna har ont och mår dåligt,  kanske var han gammal och stel. Men ändå förstår jag hur det egentligen ligger till, det var nog antingen fång eller ömma fötter pga barfota häst,  det tänkte jag inte på om de var 😃.

Inga kommentarer: