fredag 13 maj 2016

Igår blev jag intervjuad av tidningen "Må bra" angående panikångest. Jag frågade om det inte skulle bli lite tjatigt att läsa om mig igen, jag har tidigare varit med i Allers och Hemmets journal, men det tyckte hon inte alks, det är ju i och för sig olika läsare för de olika tidningarna, sedan var det två år sedan jag blev intervjuad för Allers. Åter igen var jag lite fundersam om jag skulle vara med, det är ju rätt utlämnande, man berättar ju rätt ingående om sig själv, hur jag är och så som person. Men jag tänkte att hjälper det någon så gör jag det. Ska bli spännande att läsa vad hon skriver.. Jag ska få läsa innan hon publucerar texten så det blir nog bra, dessutom var hon en bra intervjuare :-).



Min häst Tulle har fått fång, för den som inte vet är det ungefär som när vi männniskor får diabetes, han får bara äta hö som är sent slaget, där det inte finns mycket energi i. Det är så synd om honom, dessutom är det boxen som gälller tills han blir symtomfri. Jag har uteboxar, så jag har lagt halm utanför boxarna och stängt för så han får gå ca 20 m2 extra förutom boxen. Där har han fått gått i två dagar nu eftersom han går bra nu, man ser inte att han haltar längre, så skönt :-). Så nu kommer han få gå i en skogshage, sedan kommer jag köoa en munkorg så han kan gå i den större igen med Amerone korta stunder, munkorgen gör så han bara får i sig några grässtrån i taget. Det ser väldigt tråkigt ut så jag får nog skriva en skylt så inte de som går förbi tycker jag är en djurplågare :-).





Inga kommentarer: