fredag 13 maj 2016

Om jag fick välja min fortsatta karriär så skulle jag starta en fond för pensionerade travhästar. Hur man gör eller vad man gör vet jag inte, men jag skulle åka runt till företag som är delägare till travhästar och fråga om de har funderat på vad som händer när hästarna blir pensionerade efter deras karriär på travbanorna. Själv är jag delägare i en travhäst och jag täbker ta mitt ansvar när hon har slutat "jobbat" för oss. Jag kommer ta hand om henne i mitt stall här hemma om ingen annan bland delägarna har några invändningar. Men vad händer med alla andra tusentals hästar inom travsporten?
Jag har läst på internet hur det kan gå till, och man mår dåligt av att läsa:
http://www.djurensratt.se/for-att-hastar-ger-allt/forbrukade-travhastar-till-maltahttp://www.djurensratt.se/for-att-hastar-ger-allt/forbrukade-travhastar-till-malta

Så min dröm är att  hitta ett ställe där jag kan öppna ett hem för pensionerade travhästar, och få bolag och privatpersoner som är delägare i travhästar att lägga pengar i detta, vilket drömjobb det skulle vara :-).

Inga kommentarer: