torsdag 21 april 2016

En fullspäckad dag......som vanligt :-)

Dagen började som alltid med utsläpp av hästar, promenad med hundarna, frukost och idag även en extra snabb kisspromenad med Roxy, Ivar och Rollo för att sedan åka till Götlunda och få behandling av Camilla på Cambody. På vägen dit lyssnade jag på My way, en låt som har en så bra text "vad är man i livet utan stöd, man måste kunna lita på sin vän och be av all sin kraft och gå vidare i livet". Jag har haft stort stöd i min man och verkligen känt att honom kan jag verkligen lita på, han är ärlig. Jag vet ju att jag är väldigt spontan, alldeles för spontan ibland, hoppar på och i saker utan att riktigt tänka mig för ibland. Det satt vi och diskuterade igår, det har sina för och nackdelar. Jag har ju gjort mycket saker, en del som kanske blivit för mycket och tagit musten ur mig men som lärt mig mycket och gett mig erfarenheter. Nu är jag där igen. Vi är delägare i ett fyraårigt travsto som vi följer med och startar, jag är även med och snyggar till henne innan start och gör henne lugn med meditation och mycket kramar under tiden hon väntar på uppvärmningarna och själva starten, väldigt ompysslad blir hon. Jag har ju tidigare varit emot allt vad trav heter, jag har tyckt så synd om hästarna. Men det var innan jag fick följa med på min första travtävling och var med på stallbacken. Jag har hittills bara sett hästar som blivit så omhändertagna, och det står veterinärer runt banorna både under uppvärmningar och starter och kollar så hästarna mår bra. En gång kom det en veterinär springande efter vår häst efter en uppvärmning som ville kolla varför hon grejade så med munnen och bettet. Hon såg inga fel, men man märker att de verkligen håller uppsikt.
Som sagt nu är jag där igen, hoppar på saker som kan bli för mycket. Jag och min man har sagt att vi vill vara med i Amerones (min foderhäst) föl, hon skall betäckas i år, vi var jätteintresserade, men jag har börjat fundera över det, det är ju inte bara. Det kostar med betäckningen, sedan kommer träningsavgift och stallkostnader. Sedan är ju inte en travhäst en travhäst hela livet, vad gör vi sedan med hästen, ska den säljas? Jag blir ju så känslomässigt engagerad i alla djur, jag tänker ju på fina Texa nästan varje dag, vad gör de, hur har hon det? Jag skulle ju vi!ja åka till henne varje dag och greja med henne och ge henne lite kärlek, men jag varken orkar eller hinner inte, jag har ju redan två hästar här hemma som jag behöver motionera och bry mig om. Så hur ska det bli i mitt huvud med en till? Nej, vi har så gott som bestämt oss för att hoppa av det. Jag och min man ska  börja på travskola på lördag på Mariebergs travbana :-). Ännu en impulsgrej kanske även om jag fubderat på det till ochfrån ett tag, men detta är bara kul, det finns inga krav.....


Nu tappade jag tråden :-). Camilla fick jobba mycket med mig idag, mer spänningar än någonsin, hon kände att det var typiska stresspänningar, och tredje kotan i nacken hade aldrig legat snedare, hm... Mycket prat blev det också, hon fick vara kurator i dag också, vi har ju känt varandra ett tag nu :-). Jag tycker verkligen om Camilla.
Det värsta med denna behandling är att jag får så ont så länge efteråt, antagligen på grund av min eventuella fibromyalgi eller det reumatiska de hittade i ett blodprov för ett antal år sedan, jag har haft funderingar på om det kanske inte är bra för mig, men där hade jag fel.

Efter Camilla åkte jag till en kompis och fikade, en kompis som är så lik mig i personlighet, och det känns så bra. Vi ska gå på Lena Philipsson när hon kommer till Örebro.....och på tal om det skulle jag boka det åt oss igår :-).
Sedan efter det besöket åkte jsg och lämnade bilen för att sätra på sommardäck, vi hade tagit fel på datum, så vi åkte olagligt några dagar :-). Sedan var jag och fick lite färg på ögonfransar och bryn hos Evig skönhet här i Frövi. Direkt efter det bar det av till Linde med min dotter och hennes kille, vi var till Mejk i Lindesberg, ett lågprisvaruhus. Jag köpte bara lite ljus. Sedan hem till Frövi igen, iväg till stallet där travhästen står och hämtar sele bla som vi hade beställt ihop från Börjes. Sedan hem till oss och hänta dotterns hund som varit hos oss ett par dagar när hon jobbat och så skjutsat hem dem. Efter det så tillbaka hem och gå ut med hundarna, laga mat och så äta när min man kom hem. Vi tog sedan och åkte till lindesberg och hälsade på svärmor som ligger på sjukhuset ett par dagar, vi var hos henne ca en timme, hon såg ut att må bra :-). Sedan när vi kom hem mockade jag och min man tog en promenad med hundarna. När jag kom in efter att även tittat till hönsen så de hade mst och mådde bra var klockan strax efter nio. Jag tog då tre mackor och oboy, tyckte att jag behövde de kalorierna efter denna dag....:-)

Inga kommentarer: