lördag 13 februari 2016

Meditation med häst....

Jag känner mer och mer djurens känslor känns det som, kanske beror det på att jag är mer avslappnad i längre perioder nu än förr. Är jag i ett stall kan jag känna hur en häst vill bli behandlad. Alla djur är som oss, de har egna personligheter och behöver då naturligtvis behandlas olika.
Jag är delägare i en travhäst, Texa är min foderhäst Amerones dotter och de har en gemensam personlighet, väldigt känsliga, speciellt Amerone, hon gillar inte burdusa människor och väldigt avvaktande mot nya hon möter, jag misstänker att hon är en enmanshäst. Hon är en tjej som ska behandlas varsamt. Jag märker att även Texa stressar upp sig när det är mycket på gång. Sist vi var på trav med Texa stod jag och mediterade med henne, hon somnade nästan med sulkyn bakom sig, sedan var hon jättelugn i starten och gjorde sitt bästa lopp. En trygg och balanserad häst mår bra, det är precis som med hundar, en balanserad hund är en trygg och lycklig hund. Det är som vi människor :-).
Jag borde nog utveckla det där, meditation med hästar som ska prestera på olika sätt :-)

Inga kommentarer: