tisdag 16 februari 2016

Försöka ta det lugnt...

Igår morse började jag jobbet kl. 6.45, så jag gick upp kl. 5.30, väldigt tidigt för mig som sover dåligt på nätterna. Jag skulle jobba på en avdelning på ett äldreboende som jag varit på ibland, väldigt lite. Då blir det som att börja om på nytt med rutiner, vilka som vill upp först och äta frukost bla. Som tur var är de inte så många på den avdelningen så det fixade sig rätt bra ändå :-).
Jag klarade mig igenom dagen rätt bra trots huvudvärk och extremt trött, sedan när jag kom hem skulle voffsingarna ut på en promenad, och det var tur att det var bra väder, jättesoligt och fint med lagom kallt i luften. Det blev en skön promenad. Sedan mockade jag åt hästarna, det är så avkopplande att mocka, man kommer verkligen ner i varv. Jag har torv åt mina hästar så det är enkelt och bra, ett tjockt lager som det är skönt att ligga och rulla sig i, det gör Amerone varje gång hon kommer in i boxen.
När jag var klar gick jag ut i hagen och gav hästarna ett par morötter och så stod jag med mitt för tillfället stoiga sto (pms :-)) Amerone och talade lite, vi bara stod där och hade det lugnt och skönt i solen.
 
Tidigare hade jag starka känslor att hon saknade sina gamla hagkompisar, men det har lagt sig, så jag hoppas hon inte gör det. Jag har tyckt synd om henne ett tag i början, jag har haft dåligt samvete över att jag har tagit henne ifrån dem. Sån är jag och sånt kan dränera mig totalt. Jag känner att hon är en känslig häst och jag är också känslig, så jag tror att hon känner som jag gör. Såna känslor har jag inte fått av Tulle, min fjording, han är som min man, för han spelar det ingen roll vart han bor, han mår bra vart han än är, bara han blir väl omhändertagen :-).

Inga kommentarer: