söndag 21 februari 2016

Magsjuka och tvångshandlingar....

Jag fick magsjuka igår natt, det har jag inte haft på många många år. Jag låg på toaletten mest hela natten, har till och med blåmärken på knäna :-). Morgonen blev jobbig när jag skulle ta ut hästarna, jag hann bara få ut ena hästen då jag kräktes, jag hoppas ingen såg för då kanske dom tror att jag var bakfull eller nåt :-). Det jobbigaste var att jag inte kunde mocka, jag brukar alltid göra det direkt jag tagit ut hästarna, det kändes inte bra i kroppen. Jag är sån så jag vill göra allt på en gång så jag får det gjort, jag vill inte ha saker ligga framför mig som måste göras, det ska göras på en gång, annars kan jag inte slappna av. Jag har mina grejer som jag gör i viss ordning innan jag kan slappna av och sätta mig och äta frukost. Det har blivit bättre, förr så kunde jag tex inte sätta mig ner och äta förrän jag dammsugit bort skräp från köksgolvet och lagt in all disk i diskmaskin. Nu gäller det djuren så det kan jag stå ut med :-). Men har jag fått en tanke, att det ser ut någonstans, i soffan tex, då kan jag få de gamla ideerna tillbaka, och så ser jag nästa grej och nästa, så ibland kanske jag inte äter fŗukost förrän kl. 11. Jag kan liksom inte sluta.
Men nu har jag fått rucka på alla dessa saker och det känns lite jobbigt, igår mockade min man och idag var jag helt matt så jag var lite vinglig så det blev inge mocka, får göra det ikväll. Jag skulle även ha städat min fd massagelokal igår, en ny hyresgäst skulle skriva på kontrakt i andra hand idag, men det får vi göra i morgon.
Nu ligger jag i soffan och vilar.




Inga kommentarer: