tisdag 23 februari 2016

När lär man sig....

Undrar när man kan börja slappna av och inte fundera så mycket på vad andra tycker och tänker, jag tänker hela tiden på att jag är mindre än alla andra på något konstigt sätt. Det känns som jag måste få ett gillande av den andre jag till exempel umgås med, eller ska man säga att det jag gör måste vara okej för den andre, precis som om jag är mindre värd än vad den andra är, att den andre är en vuxen person och jag ett litet barn. Visst är det konstigt, eller är det en vanlig tanke? Nej, det tror jag verkligen inte. Jag förstår ju att det har med självkänslan att göra.
Jag vet inte hur jag ska få dessa tankar att sluta, för de kommer helt automatiskt för mig?
Jag är 50 år och borde veta bättre. Jag blir förbannad på mig själv, väx upp Ann-sofie och ta makten över ditt liv, ingen ska stå över dig, du är en stark och en egen individ som älskar dig själv :-). Du är lika mycket värd som alla andra runt dig!!

!!

Inga kommentarer: