torsdag 18 februari 2016

Behandling...

I morse åkte jag till Camilla på Cambody i Götlunda, hon är kiromassör och släpper på spänningar i min kropp. Ofta när jag kommer dit låter jag ansträngd på rösten, men det försvinner under tiden som hon behandlar mig, rätt lustigt hur det kan vara :-).
Idag hade hon lite att ta tag i som vanligt, det känns kan jag säga, men det blir bra sen. Man vet när det kommer göra lite extra ont på nåt ställe för då börjar hon prata och diskutera lite extra har jag märkt, allt för att distrahera :-). Så nu sitter jag här hemma med världens träningsvärk :-). Jag har en kota i nacken som al!tid har hamnat snett när jag kommer, den lägger hon ti!!rätta. Det är ångestkotan som Rolf kallade den, Rolf är bla. den person som hjälpte mig bort från panikångesten, och nu är det Camilla som underhå!ler det så inte mina spända muskler ska trigga igång det någon mer gång.Jag kan verkligen rekommendera Camilla på Cambody.

Sedan hem och hämta hundarna för att sedan lämna bilen på reparation hos Preem i Frövi, det är en del tvåor sen besiktningen som ska repareras och släckas. Från Preem gick jag, Roxy, Rollo och Ivar till Solliden, ett äldreboende där min svärmor bor och jag jobbar som timvikarie. Där träffade vi även min yngsta dotter som även hon jobbar där, hon passar verkligen för det yrket, ska försöka pusha henne att utbilda sig till sjuksköterska, det skulle passa henne som handen i handsken :-).

På tal om jobb så har min son hittat rätt nu, han har utbildat sig som frisör och jobbar nu på Jessies barbershop i Örebro där han både klipper och rakar, han är barberare. Han är verkligen duktig på det han gör :-). Min äldsta dotter jobbar som målare på Wadköpings måleri, ett företag som hennes sambo äger och där hon även tar hand om allt pappersjobb. Mina barn har hittat sina yrken och jag är fruktansvärt stolt över dem. Jag hoppas och tror att de tycker det är kul, att de valt det för vad de vill för sin egen skull och inte vad det förväntas av dem.

Inga kommentarer: