lördag 29 oktober 2011

Utekväll med syrran..

I går kväll tog jag och syrran tåget in till stan för at äta en bit mat. Vi velade lite hur vi skulle göra, båda var lite trötta, men vi sa att det blir nog kul när vi kommer iväg. När vi väl bestämt oss hade vi drygt en tre kvart på oss och göra oss iordning., och det fixade man ju..:-).
Vi gick på Wobbler och åt först. Mysigt att sitta och prata med syrran, det gör vi ju hemma i och för sig ofta, men man pratar annorlunda på nåt sätt. Antagligen för att man dricker mojito och öl..:-). Efter Wobbler blev det:
O´Learys, Örebros inneställe vad det verkar. Lite folk i början, men när klockan närmade sig elva ringlade sig kön utanför. Inget ställe som jag gillar, roligt at träffa folk som man känner, men jag gillar egentligen inte att gå på krogen så jag kände mig i slutet bara tråkig. Det måste ha lyst "tråkig" runt hela mig, varför kan jag inte bara släppa loss och ha kul som de flesta andra där inne. Men jag gillar inte och bli berusad, känner mig alldeles för kontrollerad, dricker vatten när klockan börjar bli 12. Åldern som börjar ta ut sin rätt kanske..?

3 kommentarer:

Malin sa...

Mysigt att gå ut med syrran, jag älskar restaurangbesök, men fy för nattklubbar! Det har jag fått nog av under alla mina år i branschen!
Kram

Malin sa...

Sv.Så bra då, att vi har ett gäng tikar i kullen till salu ;-)Ni är välkomna :-)
Kram

Min Skattkammare sa...

Ha ha...samma här! Det var vääääldigt längesen en partypingla bodde i mig. Om någonsin...?
Jag tycker det är väldigt drygt att sitta på såna där ställen. Huvva!
Själv är jag rättså lättroad....ja alltså, för mig räcker det med "bara" trevligt. Då är jag så nöjd så! ;o)
Ps...glöm inte amerikanerna ikväll!
Kram på dig!
Kicki