söndag 9 augusti 2009

Öland istället för Falsterbo

Nu har vi varit på semester min man och jag, först måndag till onsdag i Västervik med toppenväder, sedan onsdag på Klinta camping i Köpingsvik på Öland. Det var lika toppenväder på Öland, inte ett moln på himlen och jättevarmt, så vi blekfisar brände upp oss naturligtvis.

När vi landade med vår husvagn på öland så bestämde vi oss för att det var lika bra att spela golf samma dag, så klockan halv 3 fick vi en tid när vi åkte in på Ekerums golfbana och chansade. Så det blev en sen lunch och sedan ut på banan, Långe Erik fick det bli, en bana som visade sig vara jättefin. Har inte spelat mer än 3 gånger i år så det blev tungt att spela i värmen, de sista hålen fick jag verkligen peppa mig själv för att inte sätta mig någonstans för att sedan inte vilja röra mig :-)). Otroligt nog spelade jag till mig 31 p denna dag, inte illa!!

På kvällen tog vi våra cyklar som vi hade med oss och tog en sväng ner till Köpingsvik för att få i oss lite att äta, mötte där ett gäng killar i 20-årsåldern som var bra på snusen, i alla fall 2 av dem. Dom var så trevliga, började prata och fråga vart vi kom ifrån, själva var dom från Kalmar och bodde på Klinta camping i en husvagn. Det blev mycket fotbollsprat till slut, Kalmar och Örebro SK spelar ju båda i allsvenskan, (tror jag :-0).

Resterande 2 dagar blev det sol och bad + en sväng till norra Öland för att kolla hur det såg ut där, var även till Hornsjön, ett pensionat som jag och min man har varit på träningsläger på 70-talet, jag med min familj då pappa bla var lagledare för A-laget i fotboll och min man som spelare. Rätt kul att se, det var sig rätt likt.

Sedan på lördagen (igår) spelade vi återigen på Ekerum, men då på banan Långe Jan som var dubbelt så svår att spela på eftersom ytterruffen inte var klippt, så slog man ut bollen där så hittade man den inte. Men man vänjer sig snabbt, först var jag helt frustrerad, fick inte knappt en poäng. Tror jag fick 18 p eller knappt det.

Det bästa av allt var att när vi kom till hundpensionatet för att hämta hundarna sa föreståndaren att det hade gått så bra, dom hade varit så lugna och fina. Hon sa att dom var så "goa", vi blev så glada. Så nu kan vi åka bort och lämna våra hundar där, det kändes som en sten föll från mina axlar. Bra för hundarna att komma ut och träffa andra hundar, samtidigt som vi behöver komma hemifrån utan att min 18-åriga dotter blir låst. Dessutom är det ju en chans att kunna åka bort hela familjen tilsammans .
(Västervik)
(Äventyrsgolf på Lysingsbadet i Västervik)
(Utsikt från vår husvagn på Klinta camping på Öland)
(Långe Eriks bana på Ekerums Golfklubb)
(På väg över Ölandsbron, mot Öland)

Inga kommentarer: