söndag 16 augusti 2009

Golftävling med kräftskiva

Jaha, då spelade jag min 6:e golfrunda för i år, en golfrunda som var en tävling inom en bekantskapskrets (min mans golfvänner med respektive). Det gick ju inte så bra, men vad kan man begära av en hormonstinn PMS-kärring :-)). Tålamodet tröt och svettan rann när man skulle försöka göra sitt för laget (blev nämligen ihoplottad med 2 karlar med siktet på vinst).
Första 2 hålen gick jättebra för oss 3, blev då lite för stöddiga så de nästkommande 2 hålen inte gav knappt nåt poäng. Sen gick det upp och ner hela rundan, gjorde nåt par men mer blev det inte.

På kvällen blev det kräftskiva i Örebro hos killen som arrangerat golftävlingen, väldigt trevligt!
Det var blandade åldrar och det är ett plus tycker jag, det blir liksom lite mer att prata om då :-) av någon anledning. Det blev mycket sång och snaps (tur att det var små 2:or) och goda hjälmarkräftor. När klockan var lite över 10 började jag dricka vatten och det är jag glad över idag, hatar att känna mig dagen efter, det är inte värt det. Men jag hade lika trevligt ändå, så när vi kom hem kunde jag lägga mig utan att känna av några snapsar :-)).

Inga kommentarer: