onsdag 27 maj 2009

Igångsättarkurs!

Nu har jag kommit hem från igångsättarkursen i Göteborg. Det var en jättebra kurs, intressant med bra ledare och trevliga och intressanta kursdeltagare. Lärde mig verkligen mycket om hur man skall agera som igångsättare. Vi hade även "grupp" där vi använde oss av"rundan", dvs den som talar håller i en sten, eller det kan vara en fjäder eller dyligt och får då prata utan att någon avbryter eller kommenterar eller ger råd (man får ge råd om den som talar ber om det). Detta tror jag verkligen på!

Vi kom fram till hotellet vi skulle bo på tack vare GPS, annars vet jag inte hur det skulle gått. Rösten lotsade oss ända till hotellet, vilket gjorde att vi hamnade bland ridande poliser mitt på avenyn, kände oss (läs jag) en aning förvirrad där ett tag. En syn man inte är så van vid + att där åkte både bussar och spårvagnar. Men det gick som på räls, hihihi. Tyvärr restaurerade man hotellet så hantverkarna hade första tjing på hotellets parkeringsplatser från kl. 7 på morgonen, vilket vi tyckte var dålig service, så vi fick leta upp ett parkeringshus att parkera i (jag blev för bekväm där). Men som sagt, det gick också.

Nu är jag jättetrött och skall snart gå och lägga mig, kanske läsa en snutt ur en bok.

1 kommentar:

Mia S sa...

Spännande... och Göteborg är en trevlig stad men lite svår att köra bil i (har jag förstått) Ha det gott... Kram !