onsdag 18 juni 2008

Mycket golfspel den sista tiden...


Förra veckan spelade jag golf måndag, onsdag och lördag, samt var golfvärd söndagen, denna vecka har det blivit måndag än så länge, men det är damtävling ikväll och partävling på söndag som min man och jag ska spela.


Spelade match förra måndagen i Linde mot Gustavsvik, vi fick 7 poäng vilket innebär att 3 av oss fyra i Lindelaget vann sina matcher och en gjorde oavgjort, man får 2 poäng för vinst och ett poäng vid delning. I måndags fick vi 4 poäng mot Mosjö borta då bland annat jag vann min match. Det är kul med matchspel, vad som helst kan hända, även om jag har gjort 8 slag på ett hål som är ett par 4 så kan jag vinna hålet, gå gärna in på denna sida för att se vad ett exempelvis ett par 4 hål är för något : http://www.golf.se/golfdistrikt/ostergotlandsgf/golfskola/golfbana_ny.htm


Tjejen jag spelade mot hade 9 slag på mig, vilket innebär att hon har 9 fler slag än mig på 18 hål, dvs. på 9 hål har hon ett slag extra på sig att få bollen i koppen. Det känns rätt hopplöst när man ska börja spela, men när man väl satt igång så märker man att den personen kanske är osäkrare istället eftersom hon har ett högre handicap än mig och kanske gör fler misstag. Men som sagt mycket kan hända i ett matchspel!!!

Inga kommentarer: