torsdag 19 juni 2008

Damgolf på onsdagar

I går åkte en golfkompis och jag till Lindesbergs golfbana och spelade damgolf som är varje onsdagkväll. Hon, jag och en dam till gick 9 hål, vilket man spelar på en damkväll. På första hålet valde jag för första gången att slå ut med en järn 6:a, annars slår man vanligtvist ut med drivern. Jag slog klubban lite i backen så jag kom inte så långt som jag velat, utan hamnade framför ett vattenhinder. Klarade i alla fall hålet på 6 slag och fick 2 poäng på det hålet, det är bra, då ligger jag på mitt handicap. Vädret var jätteskönt denna kväll så det var kul att spela. Jag spelade bra på de flesta hålen och skrapade ihop 20 poäng (44 slag brutto) de 9 hålen vi gick. Gjorde par på 4:e hålet, vilket gav mig 3 poäng, samt på 9:e hålet hade jag dubbelslag och gjorde 5 slag på ett par 4, vilket även det gav mig 3 poäng. Vann kvällens tävling, men vi var ju också bara 10 st som deltog. Sänkte mitt handicap från 18,5 till 17,8 denna omgång.







Eftersom Sverige skulle spela i går kväll var det väldigt lugnt på banan, så på 8:e tee höll jag på att trampa på en fet grå orm, de andra trodde det kunde vara en huggorm. Skrek rakt ut, fy vad hemskt. Senare på samma hål kom det springande en grävling emot oss, trodde det var en katt först. Den var väldigt gullig, den var nog inte så gammal.


Inga kommentarer: