tisdag 6 juni 2023

Jobbigt m krångel 😏

 I fredags fick jag schema till sommarjobbet. Vet inte hur det blivit. När jag ansökte till att bli timvikarie  skrev jag att jag var ute efter ett halvtidsjobb, och när jag var på intervju sa jag att jag kunde sträcka mig till 5-6 timmar på ett pass. Och först tänkte jag bara vara timvikarie över sommaren, men ändrade mig och frågade om det fanns kvar plats till att gå på schema, tänkte det kunde vara skönt ett tag. Men jag sa att jag bara kan jobba 3 dagar/vecka, dvs halvtid ca. Men på schemat jag fick är första veckan 36,5 timmar, andra veckan 27 sedan 26, 28, 17 och 25 tror jag det var. I alla fall är det mycket mer än halvtid. Blev 70 % när jag slog ut tiden.. Dessutom har de lagt att jag ska jobba fredag och söndag de helger jag inte jobbar lördag och söndag, dessutom fredag kväll och söndag dag vid i alla fall ett tillfälle. Jag är bara ledig en helg på sju veckor. Jag måste försöka få till det så de ändrar, jag klarar helt enkelt inte att jobba mer än halvtid. Jag känner när jag jobbat 7 och 8 timmar att de sista timmarna börjar hjärnan lägga ner, blir ofokuserad och okoncentrerad. Och då kan det naturligtvis bli missar, och det är inte bra. 

Inga kommentarer: