tisdag 9 augusti 2011

Vad glad jag blir..:-)!

I på dag på morgonen ringde telefonen och i andra änden av luren var en vän som jag har mailat med på Facebook, och som jag fått kontakt med tack vare mitt forum på min hemsida www.panikangest.dinstudio.se . Vi hade pratat om att hon, hennes man och 2 hundar ska komma och hälsa på oss i sommar, så nu ska dom komma nästa vecka, jättekul! Det var första gången vi pratade med varandra i telefon, men vi pratade som 2 gamla vänner. Det roliga är att vi har väldigt lika personligheter så det ska bli spännande.

Fått besked att jag har 4 diskbråck i halsryggen och 2 i ländryggen, det är mindre kul, men jag ska på bedömning på ortopeden så jag hoppas att de ger mig ett bra träningsprogram. De har pratat om operation, men jag känner lite si och så om det, men man får väl göra det som ska bli bäst. Så nu var jag helt sjukskriven sedan i början på juli tills i fredags, så nu sjukskrev läkaren mig bara halvt och tyckte jag skulle jobba halvtid. Det värsta är att det blir lite svårt, jag är ju timvikarie på en restaurang och läkaren har skrivit att jag får inte jobba där om det är tunga lyft, vlket inte går att undvika förstås. Jag kan ju inte som vikarie begära att jag inte vill göra tunga lyft och bara jobba halvtid. Nej, det blir att försöka hitta ett annat jobb, ska till arbetsförmedlingen och skriva in mig idag.

Ni får ha en bra dag, det ska jag ha!

2 kommentarer:

Min Skattkammare sa...

Usch, vad allt ställer sig på tvären för dig med ryggen.Hoppas att de har något jobb åt dig som passar. Kanske drömjobbet....vad kan det vara tro?! ;o)
Jösses så duktig sonen är på text och musik, verkligen proffsigt! Du får bli hans manager
Ha det så bra...lycka till!
Ps..härligt med gammal vänskap som man kan plocka upp där man lämnade den.
Kram Kicki

Freja Rico sa...

Ja, han är en riktig poet min son :-). ja vad vill man bli när man inte kan jobba med det enda man tycker att man kan? Har fått rådet att utveckla min hemsida, kanske föreläsa i ämnet? Det löser sig alltid, det har det alltid gjort på nåt sätt tidigare :-).