onsdag 25 augusti 2010

Ögonoperation

Jag har fått en tid för undersökning hos Synsam för att ev göra en operation. Vore ju skönt att slippa glasögon, har haft det sen jag var 7 år. Det finns 2 olika varianter för mig, antingen lägga över en lins över min egen lins, eller så byter de lins helt, dvs, de gör en likadan operation som de gör på starrpatienter. Jag är lite orolig att göra nåt med ögonen, kanske jag kan få vanliga linser som passar istället. Sist jag var hos Synsam i LIndesberg så fanns det inte linser för mitt starka brytningsfel, men hon jag pratade med idag verkade det inte några problem; "det har kommit så mycket nytt", sa hon. Det vore ju det bästa, att hitta ett par linser istället för operation, det är ju inte så billigt!

Nu har jag jobbat klart på schema för denna sommar, har fått några dagar v. 36 tror jag det var :-). Trivs otroligt bra på Tallen i Frövi, vill helst inte jobba på dagis, det är nog inte min grej, alldeles för stökigt i min smak. Ska nog säga ifrån att jobba med barn och istället kanske läsa till undersköterska på Masugnen, då kan man läsa samtidigt som man jobbar, det vore ju kanon!

På fredag åker jag tillsammans med några tjejer på golfresa, vi ska vara borta fredag till söndag, det ska bli kul att umgås med bara tjejer, det händer ju inte så ofta nu för tiden :-).
Förresten så har min yngsta dotter fått ett jobb, så nu dröjer det väl inte lång stund förrän hon också är utflyttad. Bara att gilla läget, man måste inse att barnen är stora och vill vidare i livet.

2 kommentarer:

Madde sa...

Jag har gjort starroperation.Fick gråstarr pga en regnbågshinneinflammation som inte upptäcktes i tid.Det hela var gjort på en kvart och man behövde ju inte sövas(vilket är min stora skräck).Var inte orolig för operationen i vilket fall vännen.
Ha det gott och kram.
Madde

Freja Rico sa...

Tack Madde, jag funderar och funderar hur jag ska göra, är lite kluven..:-).

Kram