torsdag 19 augusti 2010

Varit på Mallorca, Cala Mesquida

Tisdagen den 10 augusti åkte jag, min yngsta dotter och min man till Mallorca med min kusin och hennes familj. Min kusins man fyllde 50 år så vi firade honom där nere med middag på en Italiensk restaurang. Utsikten där vi bodde var otroligt vacker, vi bodde vid en bukt och många båtar la till där en bit ut, mest segelbåtar men en och annan stor fin motorbåt kom in.














Vi hade bokat All inklusive så frukost, lunch och middag ingick, och man kunde dricka så mycket man ville för priset vi betalt. Det belv en och annan Pina Colada och Mojito under veckan, jättegott. Men det blev en städad vecka, lugnt och skönt med tidiga kvällar, det bodde mest barnfamiljer på vårt hotell som låg rätt avlägset från allt håll i gång :-).


Men oj, va rädd jag var på flyresan hem, planet började skaka och hoppa, vi hamnade i ett kraftigt turbulent område. Piloten började berätta att han hade kontakt med flygtrafikledningen och att vi skulle bli tvugna att gå ner i ett annat luftrum, jag trodde jag skulle börja grina. Sedan blev det lugnt igen, men minsta lilla skakning i planet och jag blev på helspänn, snacka om att man känner sig liten när sånt händer. Sedan när vi kommer hem och sitter framför tv:n, berättar de på nyheterna att samma dag fick ett likadant plan som vi flög med vända tillbaka för att åskan slagit ner i deras plan, usch. Tur jag inte flög med i det planet i alla fall, då hade jag inte mått nåt vidare.


Men nu är vi i alla fall hemma bruna och fina...

2 kommentarer:

Plupps krypin sa...

Skönt att ni kom hem ordentligt. Jag är flygrädd så jag håller mig hemma, men det låter härligt att resa iväg så där.
Kram Yvonne

Freja Rico sa...

Jag är också flygrädd, men jag tänker efter varje gång att jag ska aldrig mer...:)

Kram Annsofie