måndag 10 maj 2010

Ska fortsätta skriva...

För ca 1 år sedan började jag skriva på en bok om hur vardagen kan se ut för en person med panikångest, en bok med både allvar och humor. Det är svårt att få till en handling, för det vill jag ju ha i boken, annars blir det ju mer som en faktabok. Boken kommer handla om en mamma som en sommardag får besök av en tjej i hennes egen ålder. Hon beter sig underligt, men får till slut fram att de är syskon och att de båda är adopterade. Detta startar upp en tid med panikångest, men samtidigt upp en tid då mycket händer under deras gemensamma resa för att hitta deras biologiska föräldrar. Får se om jag nån gång blir klar med boken, jag har inga krav, det får bli som det blir, skriver när jag känner för det :-).

4 kommentarer:

Suzana sa...

Kul att du skriver på en bok!!! Det gör jag med!!! Började för ett par månader sedan...och jag gillar att skriva, nej, jag älskar att skriva och läsa böcker :))

Ha en toppendag...och skriv, skriv, skriv...det är bra för både knopp och själ :)

Ha en toppendag!
Kram

Freja Rico sa...

Jag älskar också att läsa, har en bok igång jämt, dessutom älskar jag att titta på Engelska deckare och nya filmer som handlar om gamla England bla. Såg nyss "Finding Neverland" med Jonny Depp, otroligt bra film...
Vad handlar din bok, eller är det kanske hemligt än så länge :-)??

Ha det så bra!!

Kram

suzana sa...

Min bok handlar om tre systrar, fast framförallt om en, journalisten och hennes tokigheter (den ena systern är politiker och den andra hårfrissa). Fast jag är som du...skriver när jag hinner :)

sv: hahaha...jaaa, visst är det så...kanske ska sätta sig på dass när man väntar på något :)

Ha det bra, kramar

Min Skattkammare sa...

Hej där!
Vad roligt att att du har ett så spännande projekt på gång! Handlingen faller nog på plats.....
Jag gillar också engelska filmer och serier, mest gammal tid.
De är bäst i England på sånt!
Hoppas det blir en toppenhelg med värme!
Ha det så bra!
Kram Kicki