onsdag 5 maj 2010

Fruktansvärt trött!!

Man ska ju inte gnälla, men hallå vad trött jag är just nu, orkar knappt hålla mig upprätt :-). Idag är jag ledig men brukar i alla fall gå upp senast halv 8 för att gå ut med hundarna. Både jag och min man vaknade kl. tjugo i nio, han försov sig rejält, vi måste ha varit utsjasade båda två. Undrar om det är vårtrötthet eller om det är alla olika intryck som man får när man jobbar som vikarie. På 4 veckor har jag jobbat på 13 olika avdelningar med olika rutiner, barn och personal. Så igår när jag jobbade inom hemtjänsten blev det en andningspaus, även om man har mycket att göra där hela tiden så var det i alla fall inte lika ansträngande för huvudet. Jag käner ju igen alla gamla där och personalen med. Fick mitt schema igår hur jag ska jobba i sommar på hemtjänsten. Det blir att jobba v. 26-31 och v.33, så min man och jag får 1 vecka tillsammans i år. Funderar på hur jag ska göra i juni då jag inte ska sommarjobba där, om jag ska ta nån vecka ledig från poolen inom skola och barnomsorg, lite mer än 1 vecka vill jag nog vara ledig i sommar.
I dag var jag med syrran till Plantmarknaden och köpte lite kantväxter och jordgubbsplantor, kantväxterna ska jag ha vid muren på uteplatsen, jordgubbsplantorna vet jag inte riktigt än, kanske i ekan som jag köpte på auktion förra våren och som jag tänkte ha till sandlåda.


Nu ska jag ut och se hur långt min man har kommit med trappen som han bygger till vår gäststuga, den gamla var rätt rutten, man trampade igenom den :-).

Inga kommentarer: