fredag 31 juli 2009

Försöker intala mig...

Usch, har vaknat 2 gånger i natt av känslan av att magen ska spricka. Gör så fruktansvärt ont mitt i maggropen, som en stor knöl, samtidigt som magen är hård som hos en gravid, vadan detta??? Nej, skämt o sido, det gör djävulskt ont och det enda som hjälper är när jag äter yoghurt eller något annat milt, då släpper det nästan direkt. När jag då vaknar med denna smärta har jag drömt något som har stressat upp mig, i natt drömde jag t ex att jag hade köpt ett hus och som vi skulle driva en camping på, så jag hade fullt upp med att städa en massa toaletter som skulle hinna vara fina innan campare kom. Så jag har dragit slutsatsen att det är stress som orsakar min magvärk, så nu måste jag intala mig själv att lugna ner mig i tankarna (drömmarna kan jag ju inte göra nåt åt), sluta känna mig som världens slöaste när jag inte mår bra och inte kan jobba (varför), måste släppa onödiga tankar och istället ta det lugnt och försöka "leva här och nu" istället.

Inte nog med det, när jag var ute i morse med hundarna smet den lilla rackaren, hon tog ett skutt ner i diket när jag inte var beredd så jag tappade kopplet. Sedan bar det direkt av mot skogen, med kopplet efter sig, inte bra! Jag med foppatofflor och Roxy, försökte gå efter och se om hon kanske hade stannat till någonstans, men icke, det var bara att gå hem och vänta. Efter ett tag blir man ju fundersam eftersom hon löper, kanske har hon stuckit över till grannhundarna när jag varit inne. Tog då sedan cykeln till grannen och frågade om han sett henne, men nej, men han skulle komma med henne om hon dök upp. Men vad får jag se när jag vänder cykeln och skall cykla hem, jo, en liten Bizzy som kommer med hängande huvud och kopplet efter sig. Hon var helt slut och säkert samtidigt lite skamsen över att ha smitit. Det var bara att gå fram till henne och ge henne godis och se glad ut..

1 kommentar:

Mia S sa...

Ja du rackarns hundar !!!

Usch det låter inte bra det där med magen, du får göra som du säger, ta det lugnt och leva här och nu !

Ha en lugn och bra helg och kram på dig !