torsdag 30 juli 2009

Magsjuka, eller?

Uj, har inte jobbat sedan i helgen, magen mår inget vidare. Vet ej om det är magsjuka eller en extrem magkatarr, tror det sistnämnda, tycker jag känner igen symptomen.
Det började med att jag kände mig fruktansvärt trött och orkeslös i helgen, skulle ha kunnat lagt mig ner och somnat på golvet på jobbet. Sen, på måndagen kändes det som att jag inte hade någon energi alls kvar i kroppen, ringde då och sjukskrev mig. Dan efter (tisdagen) ringde de på morgonen från jobbet och undrade om jag kunde hoppa in och jobba dag, men sa nej då magen var helt paj + att jag hade rejält ont i magen (skulle dessutom egentligen ha jobbat kväll). Så nu har jag inte jobbat på 3 dagar och idag är jag ledig. De ringde från jobbet idag och hörde efter hur jag mådde, sa som det var så dom skulle sätta in en annan i morgon, lika bra det. Känner mig lite som en svikare, men vad gör man.

Varför ska man behöva känna dåligt samvete när man inte känner sig bra och inte kan jobba, man ber nästan om ursäkt. Man känner sig som en slöhög, usch, varför ska det vara så?

Inga kommentarer: