fredag 10 juli 2009

Måste berätta om gårdagens vurpa

Jag var ute med hundarna och gick i regnvädret, med regnställ och stövlar som tur var. Tog en genväg eftersom det vräkte ner regn, en genväg över gärdet hemma hos oss. Allt lugnt tills vi kom fram till en stor lada där det gick en väg. Helt plötsligt tog båda hundarna sats och hoppade över diket med mig flygandes efter och ett platt fall på andra sidan diket. Jag fick till slut släppa kopplet på den stora starka Roxy efter att ha släpats med en bit, lyckades hålla i Bizzy (smitaren), tur var det annars hade jag även fått leta efter en hund i ovädret. Låg en stund och kände efter hur det gått med mig, kollade även om det var någon ute som såg spektaklet :-)). Vad som lockade dem över diket var en katt som Roxy till slut lyckades skrämma under en vägbrunn. När vi kommit ca 10 meter därifrån tittade katten fram och satte sig helt obekymrat vid vägkanten, grrrr.
Så nu idag känner jag mig rätt mörbultad, rejält ont i ena axeln och höften. Men det kunde ha gått mycket sämre, hade nog lite tur där.

Inga kommentarer: