tisdag 2 juni 2009

Ont överallt känns det som!

I morse när jag klev upp ur sängen var jag helt stel och öm i kroppen, kände mig ungefär som man tänker sig när man vecklar ut en badenbaden i plast som går trögt (haha, bra liknelse va?). Det tar ungefär en timme innan man blir som folk igen. Det känns som att man skulle behöva oljas i lederna. Värst är det när det är dåligt väder med blåst. Att jag är lite speciellt stel och öm idag kan nog bero på att jag var på massage igår hos Carina Fredén igår, en jättebra massör här i Frövi.
Tog i alla fall hundarna med på en långpromenad runt Lia, en promenad på ca 7-8 km. Den kan bli kortare om jag går en annan väg, men både jag och hundarna behöver motion. I söndags köpte vi till våra cyklar en ställning så man slipper hålla i kopplet när man cyklar med hundarna, superbra. Så nu kan jag cykla med Roxy till hundkursen, då har hon blivit av med lite energi och blir mycket lättare att handskas med. Märkte vilken skillnad det var på henne när jag gick dit ner, inte så överspänd.

Läste på Johans (överlevaren) blogg att han håller på att starta upp en stödgrupp, intressant! Han har visst i dagarna varit och pratat med kommunen om ett samarbete, hoppas det går bra, håller tummarna för honom. Jag är också så nyfiken på hans bok, han har kommit väldigt långt om man läser på bloggen.

Jag har fått ett schema att jobba efter i sommar, 4 veckor m. 4 helger på raken. Det blev så när jag lade ihop de korta turer jag fått, men det går det med, bara man är förberedd på det så.

Men i helgen bär det av till Öland, vi ska på 60-årsfest hos min mans kusin. Det blir fotboll, golf och fest från lördag-måndag. Ska bli skönt att få lite miljöombyte, det var ett tag sedan jag var på Öland, det är lite speciellt att vara där, när vi var små var vi där mycket.

Nu ska jag göra lite hushållssysslor, sedan bär det av till jobbet.

Ha en bra dag!!

1 kommentar:

Mia S sa...

Kikar in och säger hej (och läser förstås ! ) :) ...kram !