onsdag 10 juni 2009

Att leva här och nu!

Nu tänker jag göra verklighet av min överskrift, jag skall börja leva här och nu, avsluta mitt liv som har handlat om panikångest, GAD mm. Jag tänker från och med nu blicka framåt och bara göra sådant som är mer upplyftande och kul. Min man frågade mig en dag "-varför fokuserar du inte bara på sådant som är kul?" Jag har varit så inne på detta med att få ut min erfarenhet av min tid med panikångest och hur jag blev fri från den för att hjälpa andra, att jag nästan bara fokuserade på det ett tag, glömde se det roliga i livet.

Han frågade mig samma sak när vi åkte till Öland i helgen. När vi åkte därifrån bestämde jag mig, han har rätt, varför hålla på med det som har hänt, jag mår ju bra nu, varför inte släppa det. Jag har ju skrivit hemsidan, jag har delat med mig av min erfarenhet. Så jag har bestämt mig för att hemsidan får bli ett avslut på mitt tidigare liv med panikångest och ångest, en punkt. Det känns jätteskönt att ha tagit det beslutet.

Självhjälpsgrupper kommer jag att fortsätta med, jag kommer ju jobba som igångsättare, men det är en annan sak.


Vi var till Öland lördag-tisdag på 60-årskalas, en rolig och trevlig upplevelse. Det var min mans kusin som fyllde. Det var släkten från Helsingborg och vänner från Stockholm där. På lördagen var det fotbollskväll, vilket inte slutade så kul. På söndagen var det golfmästerskap på Grönhögens linksbana. Fin bana, synd bara att det blåste så mycket, härligt att ha havet bredvid sig när man spelade. På måndagen var vi först på ett naturreservat och lyssnade på näktergalen, göken och andra fåglar. Några av oss gick ut på alvaret och tittade, det är en annorlunda natur.

På kvällen var det middag med Öländska delikatesser, jättegott! Sedan blev det dans, dansgolvet var fullt hela kvällen, så jäkla kul!

Min bordskavaljer från Stockholm, en Österrikare frågade mig under middagen om jag brukar titta på skidskytte för damer, han tyckte jag nämligen var lik en av dom, kom inte ihåg vem, måste söka på internet vem det kan vara.

Festen, och även mötesplatsen hela helgen (där vi hade olika aktiviteter och åt) var ett båthus i Grönhögens hamn.

Båthuset var från början en sjöräddningsstation från 1912 som är ombyggt. Läckert med det stora panoramafönstret med utsikt över hamnen och havet.



Vi bodde i stugor i Grönhögen som 60-årsjubilaren hade hyrt åt oss festdeltagare, jättefin stuga bodde vi i med utsikt mot Långe Jan (fyren).

Inga kommentarer: