måndag 15 juni 2009

Mycket att göra men har ingen lust!

Fy vad det regnar, skulle behöva göra en del ute i trädgården men har ingen lust när det regnar så. Skulle behöva byta tak på växthuset, klippa gräset, rensa i rabatter, stödja upp min nysatta hallonhäck, ja mycket skulle behöva göras, kanske även måla lite på hundgårdarna. Men det ska ju bli fint nu framåt veckan så då får jag sätta igång då. En bra sida att kolla vädret på och som är väldigt pålitigt är www.yr.no , en norsk vädersida. Många golfare tittar just på den sidan när de ska boka golftider.

Det blev en löparrunda igår kväll, jag och Roxy sprang runt Lia, jag har ett sele som jag sätter runt midjan så hon springer framför mig. Hon är duktig, travar så fint framför mig i lagom takt. Igår var det tungt vissa sträckor, fick ont fram på låren, men jag blir så jäkla envis så jag ger mig sjutton på att fortsätta springa, dessutom hade jag ju en bra sporre framför mig :-)). När jag hade med mig Roxy tordes jag inte springa den vanliga rundan i slutet för det finns några "lite otäcka" hundar, så det blev en lite längre runda. Kanske blir jag med i Fröviloppet nästa år, om jag nu fortsätter springa, hm.

Sitter och lyssnar på Radio Örebro, de pratar för tillfället om Qigong, låter bra, en doktorand är det som pratar varmt om det. Kanske vore nåt att börja med, Eva Jernkvist i Frövi brukar ha kurser i det. Man sätter igång livskraften i en, det skulle behövas idag.

Inga kommentarer: