söndag 14 augusti 2022

Snart flyttar hästarna..

 I september kommer Lady och Olle flytta hem till sina kompisar igen. Jag tror Lady kommer tycka det ska bli skönt för henne att vara med andra hästar, likaså Olle behöver se och träffa andra hästar. Det kommer naturligtvis bli väldigt tomt här hemma igen, men jag får nog hjälpa ägarna till Lady och Olle när de ska bort någonstans. Vi pratade förut om att Lady och kompisen Vilma skulle vara här hos oss när Vilma går i pension på nyårsafton, men jag har ju sagt tidigare att jag inte skulle ha fler hästar efter Freja och Kitty, mina händer och övriga kroppen klarar nog inte att jobba med hästar många vintrar till, och Vilma och Lady blir ju båda 10 år första januari så det blir många år till de lever så då blir jag runt 70 år om man ska tänka att man har dem till de blir strax över 20 år 😳. Nej, jag får tänka på mina hundar och ge dom all uppmärksamhet så länge de är kvar hos oss ❤️. Sen får jag se hur det blir med djurbiten 😀.

Inga kommentarer: