söndag 7 augusti 2022

Jobbat

 I fredags morse kl 7.00 ringde min chef på Kårsta golfklubb och undrade om jag kunde komma och jobba som kock då den ordinarie var sjuk. Själv kände jag mig inte redo att jobba än, men jag gjorde det då min chef som även hon är kock är så snäll att jag inte ville säga nej. Det blev en lång och jobbig dag, kände mig inte bra och en annan i personalen tyckte jag inte verkade må bra, hon tyckte jag lät jätteförkyld o tjock i halsen, precis så var det 😏.  Men dagen den gick och chefen frågade sen på sms om jag kunde jobba på lördagen med. Då jag lämnade hennes nyckel hos henne sa jag ifrån att jobba. Men sen på kvällen ändrade jag mig då jag kände mig pigg efter en dusch och vila en stund på soffan. Så det blev kock även på lördagen och idag söndag var jag restaurangbiträde då ordinarie kocken kom. Men vilken rush, det var tävling idag med 85 tävlande. Alla gick ut på olika hål och startade samtidigt, så kl 14 kom alla som skulle äta in samtidigt, det var ca 45 st i vår lilla restaurang som ville ha mat, herregud, men det gick bra 👍🏻 😀. Vi arbetade bra allihopa, det är kul när allt funkar och alla är glada och trevliga 😀😍.


Inga kommentarer: