tisdag 9 augusti 2022

Ibland poppar det upp saker i huvudet som jag mår dåligt av, tex en video jag såg på fb en gång. Det var en man som fångade upp en tik med valpar, satte på den ett koppel, hängde hunden i luften och började sparka p henne tills hon blev livlös. Denna film spelar upp sig i mitt huvud då och då och så tänker jag på hur många hundar som lever med djurplågare. Man vet ju att det är så, men varför måste jag plåga mig själv så, jag kan ju inte rädda alla misshandlade djur som finns runt om i världen 😳😢. Jag får panikkänningar när detta kommer upp, det blir som självplågeri. Ibland kan det gå långt långt emellan dessa tankar, men när de kommer är det jobbigt. 
Jag stöder både Djurens rätt, hundstallet och de som fritar djur som sitter i fångenskap, tex björnar i burar och elefanter som visas upp och misshandlas till lydnad. Kommer inte ihåg vad de heter, World-någonting. Ibland kan jag se en hund som går med någon som inte verkar snäll, då tänker jag på vilket öde hunden kanske har hamnat i, han har ju inte valt vart han har hamnat och med vem, och ska behöva leva med den personen kanske hela livet. Analyserar, analyserar hela tiden, hunden kanske har det jättebra, husse/matte kanske bara hade en dålig dag eller var stressad som jag själv kan ha det ibland, då har man inte alltid det bästa tålamodet 😏.

Inga kommentarer: