söndag 20 december 2020

Otur eller hsp

Vet inte vad jag ska säga, blåögd, hsp eller otur? Nu är jag inne på  min fjärde häst som förmodligen har ett större fel. Då min veterinär var här och kollade tänderna på vår senaste häst Kitty hittade hon foderinpackninga, och tandfickor där foderinpackningar bildas går inte tillbaka på hästar som hos oss människor. Vår Vilja som vi fick avliva pga väldigt djupa tandfickor med inflammationer som gav smärta och svårt att äta var behandlad av en hästtandläkare som var en riktigt dålig tandläkare, har nog skrivit om det här för några år sedan. Nu fick jag reda på idag att Kitty behandlats av samma hos förra ägaren. Så det vore inte konstigt om hon har fel på tänderna sa hon som upplyste mig om det 😒. Vår tandläkare sa sist att hon tyckte vi skulle försöka skölja hennes tänder och boka ny tid om ett halvår. Och nu har det snart gått 7 månader och veterinären är svår att få tid hos så vi kanske måste åka till Karlstad och kolla, det luktar unken mat iKittys mun ibland, fastnar foder i tandfickorna och det är inte bra att det blir bakterier. Dessa bakterier är inte bra att svälja, inte bra för magen. 

Nu hoppas jag att detta går att ordna, men ibland undrar jag varför dessa hästar kommer till mig? Ett medium sa att det är min uppgift, hästarna som behöver hjälp, någon som hittar och känner in vad hästarna har för problem. 

Inga kommentarer: