lördag 11 mars 2017

Trav

Jag gissar att det kommer bli mycket hästar och trav på bloggen under en tid, jag ska med min man ta B-tränarlicens, vi ska både köra upp och skriva på måndag fm. Det känns väldigt pirrigt, jag har ju inte varit intresserad av trav förut, det började för ca två är sedan då jag började rida i ett travstall.
Jag var faktiskt lite emot trav förut,  trodde hästarna mådde väldigt dåligt av det, förstod inte att det fanns så mycket regler till hästarnas fördel som det gör, trodde de fick piska hästarna under loppen, vilket ju är helt fel. Trodde inte heller att travfolket var så omhändertagande som de är om sina hästar (man ser många tårar på tränare och skötare på tv när de talar om sina älskade hästar). Sedan finns det naturligtvis som i alla sporter med djur, de som inte har några känslor för sina djur,  men jag är positivt överraskad över de starka kärleksfulla känslorna många visar. Själv försöker jag göra allt för min Vilja, vi ska träna henne och se om vi kan köra ett kvallopp med henne, och jag ger henne så mycket kärlek jag bara kan, märker jag att hon mår dåligt på nåt sätt eller absolut inte verkar trivas med eventuella tävlingar så får hon sluta.

Ny speedcart inköpt igår. 

1 kommentar:

Unknown sa...

Hej vad roligt att läsa om. Precis som jag tänkte om trav förut. Men i dag är jag så fascinerad av hästar och trav är själv både läggare och lagkapten. Vilket är enastående. Att följa hästen. Hur den mår .hur den leverera och se denna muskler och fart när den gör sitt yttersta. För bli först. Inte för jag tror den tänker så. Men instinkt att prestera så bra som möjligt.