torsdag 9 mars 2017

Blir så ledsen....

Jag följer ett inlägg på fb som finns på "Lillebror ser dig":s sida.  De engagerar sig i djur som far illa, och jag har fått för mig att det mest handlar om hundar. Jag har följt en händelse som handlar om en 9-månaders Leonberger som blivit misshandlad av sin ägare mitt ute bland folk,  och folk engagerar sig verkligen där. Det värsta är att vår djurskyddslag låter ägaren få ha kvar hunden och man undrar ju hur hunden har det inomhus???  Ni får gå in och läsa, det är såååååå dumt alltihop,  jag blir så ledsen, tänker just nu på den hunden och alla andra hundar som lever i ett helvete hos elaka människor. Jag har läst om andra fall på den sidan, det är helt otroligt att de hemska människorna som gör illa sina hundar verkligen får ha dem kvar....
Kan inte tänka på det utan att känna ångest i hela kroppen. Vi måste få till andra lagar, vi måste göra nåt, kanske namninsamlingar och kräva att det ska vara körkort på djur....

Inga kommentarer: