måndag 6 mars 2017

Bröllop...


Min fina syster har gift sig med sin sambo sedan många år, 17 år efter frieriet slog de till med vigsel i kyrkan och en hejdundrande fest med 90 gäster :-). Det var ett sådant fint och känslosam vigsel där deras 16-åriga dotter sjöng så fint till dem, tårarna rann på brudgummen, och sonen höll i brudskålen så bra :-). Det var inte låten som på klippet, ni får höra en annan låt här för att höra vad duktig hon är :-).

i

Jag fick den stora äran att följa med syster och välja klänning, det var stort, och vi hade det så kul, många skratt samtidigt som det var en hel del allvar i stunden.

Jag höll ett litet tal till min syster, lite av det skämtsammare, var knappt ens nervös, tänkte att det fick bli som det blev. Jag hade först ett skrivet tal, men så på natten innan började jag tänka på hur hon var när hon var liten, lite saker som hände, som när hon fick hårtorken i huvudet innan dopet och skrek nästan under hela ceremonin :-). Att jag tordes var lite konstigt, men det kändes som jag inte hade nåt krav på mig.
I alla fall, att få vara med och duka och göra fint till bröllopsmiddagen var kul, och att få hjälpa till under kvällen gav mig energi, det påminde att jag kan...framförallt hålla tal :-).
Men det ger också en baksmälla även om det inte var av alkohol eftersom jag var nykter, utan det var nog av allt ljud och den sena natten, låg med huvudvärk i två dagar efteråt.
Mem det var det absolut värt :-) :-)..

Inga kommentarer: