söndag 11 maj 2014

Varit med och sett bakom kulisserna på Axelvalla travbana.

Jag fick en förfrågan av stallägaren där jag rider att följa med och starta hennes travhäst på Axelvalla. Jag tyckte det var en kul idé så jag följde med. Jag skulle borsta hästen som skulle tävla innan vi åkte, och när jag kom till stallet så var inte stallägaren där så jag tog ut hästen och började borsta honom. Han var så lugn och fin tyckte jag :-). När I kom så såg hon att jag hade tagit ut och börjat borsta fel häst :-D, typiskt mig. Det var bara att börja om, och jag förstår inte när jag tog ut den hur jag kunde ta så fel. Hahaha, ja, vi fick oss ett gott skratt i alla fall..

Vi åkte vid kvart i 3 och kom fram så vi hade gott om tid. Hästen selades och gjordes iordning, kusken kom och hästen skulle ut och provköras. Kusken tyckte han sprang så fint :-). Det var jättekul att se hur allt fungerar i stallen på travbanan, hur hästarna reagerar och hur alla får plats i gången utanför boxarna när de ska ut. Sedan var det dags för starten. Starten gick, men det blev omstart, I blev så besviken, men inte nog med det, det blev hela fem omstarter så Drömmen var helt slut redan innan de kom igång, han tog i allt vad han kunde i varje start, han var helt löddrig efter två starter, vilken stress..

Tyvärr så gick det då inge vidare så vi fick åka hem utan pris, men för mig gjorde det inget, värre för hästägaren,

 Bilden längst ner är hästen som jag rider.

Inga kommentarer: