måndag 26 maj 2014

Nya kycklingar...

Jag har varit och hämtat nya kycklingar, dvärgkochin, jättefina :-)! De växer och frodas och är nu ca 7 veckor gamla. De andra hönsen är lite avvaktande så de nya får bara vara vid ena halvan av hönsgården till att börja med, sedan är det meningen att jag ska ha de ihop hela tiden. Nu får de vara ihop inne på natten bara.

Jag fortsätter och rider hos tjejen med travhästar, och jag blir mer och mer biten av det. Det som jag känner av är min värkande kropp, jag tror att det kan bero på de långa ridturerna på två timmar per gång, jag är ju liksom inte van :-), ska nog dra ner till en timme. Jag ska nog hyra in mig på hästen jag rider, då ska jag försöka arbeta lite mer med hästen på markplan och få en bättre relation till henne, jag har en granne som är duktig på sånt. Även travtjejen är ju naturligtvis duktig, men hon har nog att göra tror jag.

Nu börjar solen lysa ute, dags att göra lite arbete i trädgården och se efter hur jordgubbslandet ser ut :-)..

Inga kommentarer: