söndag 13 februari 2011

Vilka fördomar man har...


Fick en inbjudan på en jubileumsshow för ett tag sedan, det är Salong Kaf i Örebro som ska fira 60 år som frisersalong på Ritz. Jag drog ut lite på det för det är liksom inte min grej att gå på sådana tillställningar med frisyrvisningar mm. Men eftersom jag känner tjejen som äger salongen så tyckte jag det vore kul. Jag frågade mina döttrar, kusin och hennes dotter om dom ville följa med, vilket dom ville. Vi tyckte det skulle bli kul att göra något.

När jag sedan skrev på FB till ägaren till salongen att jag och min kusin samt våra döttrar skulle gå så sa hon att det var kul, men hon frågade om inte min man skulle med för alla andra våra gemensamma vänners män skulle dit. Jaha, tänkte jag, tänkte som man brukar att detta med hår och sånt inte är nåt kul för karlar. Så jag frågade min man, och min kusin frågade sin man, och dom ville följa med.


Det brukar ju faktiskt vara så att handlar det om skönhetsartiklar och hår så brukar det ju oftast vara vi tjejer som går på sånt. Det ska bli kul att se hur många män det är där när vi kommer, det kanske bara blir vi och våra män...:-)).

1 kommentar:

Jenny sa...

Hej! Nej du det blir ingen mer bebis efter den här, jag är färdig med att vara gravid ;)