tisdag 9 januari 2024

Till hästklinik med Texa

Nu har jag bokat tid för Texa på hästkliniken i Örebro. Hon har ju en ryggskada vilket bl a visar sig när man ska sko eller kratsa hoven på vänster bak. Ska man göra det får man hålla hoven väldigt lågt, det gör ont annars 😔. Vi var med henne till klinik i slutet på hennes travkarriär, då gjorde de ultraljud genom ändtarmen, och de såg en skada framför SI-leden. Jag hade gärna gjort en röntgen då också men det skulle nog bli för dyrt antar jag. Jag köpte ju henne innan de la ut henne på annons, jag visste att hon hade skada, tyckte inte det var schysst varken för Texa eller ny ägare att en skadad häst såldes och kanske inte blir rätt behandlad som den fina häst hon är. Så jag köpte henne fast jag efter två tidigare köp av skadade hästar hade lovat mig själv att aldrig mer köpa en häst, både för den skull och för att jag inte orkar pga fibro 😏. Och nu känner jag att jag blir både arg och ledsen på mig själv att jag inte kunde stå emot när ägaren ringde och sa: ”jag ska sälja Texa, ville du skulle veta det”. Hon visste så väl hur jag skulle svara. När vi skrev på papperna sa hon även att jag var den som hon ville skulle köpa henne för jag ser och tar bort hästar när de har ont någonstans 😏. Det var det, det känns nästan som jag är hästarnas änglamakerska, eller vad det nu heter 😏😔.

Inga kommentarer: