onsdag 16 juni 2021

Kitty

 Nu har Kitty slutat fått Metacam, och jag har börjat skritta henne 15-20 min per dag, förutom idag då vi var till Mora och hämtade hem en liten drevervalp. Jag tog även in Kitty i paddocken efter promenaden för att se hur hon reagerade på att trava ett par steg i högervarv. Det gick inte så bra, tog knappt två steg och så var det stopp. Har fortfarande ont där. Så jag ringde Karlstad hästkliniken för att höra lite. De ville veta om hon hade feber, vilket hon inte hade, de var oroliga att det kunde blivit ledinfektion efter kortisonsprutan i leden. Det kan bli det ifall de inte spritat rent ordentligt innan de gav kortison. Men eftersom hon inte hade feber trodde de inte det. Jag frågade om de inte kunde röntga eller göra ultraljud, men det trodde inte veterinären behövdes. Om det berodde på att hon varit travhäst och fått inflammation pga överansträngning så trodde han att hon  skulle bli bra av behandlingen. Men jag fick ett återbesökstid utan röntgen eller ultraljud. Känns tråkigt att åka så långt utan att kolla vad orsaken är. Hon kan ju ha gjort illa sig i hagen. 

Och vi har idag hämtat hem lilla Vizzla, en liten drevertik, så himla fin ❤. Allt har gått bra, kommer nog skriva lite mer om henne i morgon.




Inga kommentarer: