onsdag 28 april 2021

En dag i mitt liv just nu

 Upp kl 7, ger hästarna morgonmål, tar då med  hunden Ivar ut för att kissa (Rollo väntar på husse 😄). Släpper ut hästarna kl halv 8 ca och ger dem morötter och hö. In och käka frukost samtidigt som Rollo och Ivar får mat. Veterinär Jenny ringer och säger att hon kan komma och titta på hästen Kalles öga som rinner och är irriterat. Tar med mig båda hundarna till elljusspåret för en promenad halv 9. Sen hem och byta om för att åka till Kårsta golfklubb och jobba i restaurangenkl 11-15. Sedan hem då veterinär Jenny ska komma, men hon blir försenad 2 timmar, kan bli så när det handlar om djur, vad som helst kan hända 😏. Men det gör inget, jag är bara glad att hon kunde komma idag. Under tiden mockar jag och borstar hästarna, de behöver få hjälp att få bort pälsen som håller på att släppa till sommarpäls. Hann äta lite mat också. Sedan kom Jenny och konstaterade att Kalle har hornhinneinflammation och ska behandlas med kortisondroppar. Hon är suverän Jenny, man kan lita fullt på henne. Efter ca 1 timme var hon klar och jag släppte ut hästarna igen. Jag tog sedan hundarna och gick en sväng. Sen tog jag och gjorde hemmagjord hundmat på köttfärs och morötter, hundarna älskar det. Sen satte jag mig en stund i soffan ca 15 min, tog sedan och åt mackor och varm oboy, gott!! Sedan ut i hagen och ropade på hästarna och de kom i full galopp och ville in. Gav dem morötter och kvällsmat, fyllde på vatten åt dom. Tog av dem grimman, sa god natt och släckte. Gick in i sadelkammaren och gjorde frukost åt hästarna. Sedan in och mosade hundmaten som jag lagat och la i en låda och in i kylskåpet. Sedan fixade jag mat åt hamstern och nu ligger jag i sängen och ska kolla Scott and Bailey på SVT play.

God natt!!




Inga kommentarer: