måndag 26 april 2021

Behöver landa och vila

 Det blev mycket jobb på en gång, mycket att tänka på och mycket spring fram och tillbaka och framförallt mycket stående. I lördags satt jag kanske 5 minuter mellan kl. 9.00-16.00, då jag åt mat. Men det roliga jobbet gör att man klarar det. Men jag kände mig helt krossad igår söndag, är ju van att kunna lägga mig en stund på dagen. Jag sover inte heller så bra på nätterna, svårt att somna och vaknar flera ggr på natten.





Igår kväll tömkörde jag Kalle och så borstade jag som vanligt mina båda två hästar och kratsade hovarna. Har ställt en bal mitt på stallgången så Kitty kunde stå och äta under tiden, hon tyckte nog det var hur bra som helst 😍. Och Kalle han kan stå och äta hela tiden då balen står utanför hans ena boxdörr 😄. Får nog flytta den idag.  Kitty blir mer och mer tillgiven, avslappnad och gosig. Hon har ju inte varit så förtjust i att man klappar och står och kramar henne, men igår när jag stod i hennes box kom hon fram med huvudet mot min mage och så stod vi och myste en stund, man blir så glad i hela kroppen när det händer. Undrar vad hon varit med om, vet ju att förrförra ägaren inte är så trevlig mot sina hästar, har ju hört att en av hans hästar blivit riktigt slagen så han blev skadad. Förstår inte hur en del är funtade i huvudet 😡. 

        
                                   Kalle 🥰

                                     Kitty 🥰

Igår ringde en reporter/journalist, Susanna Hauffmann, och ville ha med mig och två andra i en artikel i Icakuriren, det ska handla om hur man upplevt sin panikångest. Hon hade hittat mig på nätet. Hon ska skriva utifrån det som redan står där och så skickar Hon texten till mig som jag ska godkänna. Ska bli intressant att se vad hon har fått ihop 🙂. Det blir säkert bra!!

Idag ska jag inte göra mycket, ta hand om hundarna, hästarna och katten förstås, sen ska jag påta lite i trädgården om det slutar blåsa fram på eftermiddagen, behöver Jordan mig lite, och vad är inte bättre än naturen och djur till det 🥰. Ja, barn och barnbarn naturligtvis, men de jobbar och är på dagis och skola 🥰.


Inga kommentarer: