torsdag 13 augusti 2015

Lyssnar på kroppen...

Jag har en bok hemma som jag läser då och då för att påminna mig själv att jag måste ta det lugnt ibland, den heter Älska dig själv - en guide för särskilt sensitiva och andra känsliga själar, skriven av Ilse Sand. När jag behöver ta det lugnt har min kropp sagt ifrån för länge sedan, men jag har inte lyssnat tillräckligt på den. Jag får ont i kroppen, spänningshuvudvärk och blir fruktansvärt trött, det känns även som alla muskler och muskelfästen blir sköra, jag får ont för minsta lilla. Sedan går jag runt med axlarna uppe vid öronen och magen indragen i mellangärdet, jag går liksom och håller andan. Min man säger till mig då att jag även kan bli blå om läpparna, Jag spänner mig omedvetet.
Så nu sitter jag här på vår altan och lyssnar på Simon & Garfunkel, deras musik läker mig :-).
Jag har säkert redan skrivit att jag är massör, och massöryrket funkar inte just nu för mig, jag har bokat av kunder i två dagar nu, har alldeles för ont i kroppen och jag klarar inte av attta emot människor just nu.

Inga kommentarer: