måndag 4 juli 2011

Väntar på remiss till magnetröntgen, har antagligen fått diskbråck igen. För tre veckor sedan när jag spelade golf så kände jag vid första tee att det hände nåt i ländryggen när jag skulle pegga upp bollen. Det kändes som en stöt uppe mellan svanskotan och höften samtidigt som det blev samma känsla nere vid fotleden. Jag spelade och kände av det varje gång jag böjde mig ner. Jag hade inte speciellt ont i ryggen men jag tappade känseln nere på smalbenet samtidigt som det konstigt nog kändes som jag hade ett öppet köttsår på samma ställe, kunde knappt ta på de ställena.

Jag jobbade vidare uppe i matsalen på Korsnäs, men kände i början på förra veckan att det började göra mer ont i ryggen samtidigt som bedövningen på smalbenet och foten inte ville släppa. Jag ringde till doktorn och fick komma dan efter. Han gjorde en grundlig undersökning och läste mina tidigare skador jag haft/har på ryggen. han sa att det troligen är diskbråck, så han skickade en remiss för magnetröntgen. Och han sa att eftersom jag hade dessa symtom så måste jag åka till akuten om jag börjar känna mig svag i benen. Usch, det kändes inte bra, så nu är jag försiktigare än någonsin, gör ingenting som kan förvärra skadan. Jag blev sjukskriven till den 15:e, vilket inte känns så kul eftersom jag är vikarie och sommarjobbar just nu :-(. Men vad gör man, hälsan först förstås.

Så nu kan vi inte planera för någon längre resa eftersom remissen kan komma när som helst, läkaren hoppades inom 14 dagar, och semestern kan inte flyttas.

2 kommentarer:

Malin sa...

Förstår att det känns jättetrtist att vara tvungen att sjukskriva dig när du jobbar på vikariat men som du säger, du kan ju inte göra något annat, hälsan måste alltid går före. Hoppas remissen kommer snart så du kan bli bra igen.
Ps. Vet inte vad du skriver för adress när du kommenterar, men det går inte att komma in i varje fall. Tänkte att då kan ju ingen annan hitta hit.
Kram

Freja Rico sa...

Ja, nu har remissen kommit, det blir röntgen den 21:a, hua, gillar inte att ligga i den där trånga maskinen...

Nu fungerar det nog att hitta min blogg, hade skrivit fel adress..:-)

Kram