onsdag 2 mars 2011

Hur skulle det sluta???


I går morse tog jag som vanligt min promenad med mina hundar Roxy och Bizzy innan jobbet. Jag hade precis passerat min kusins hus och hunnit en bit till när hundarna plötsligt fick syn p någonting i skogen. Jag hade inga broddar på mig heller så det blev lite panik. De är fruktansvärt starka om de vill, och det ville de vara nu. De drog mig mot skogen i full fart och jag bara vrålade i panik; "-NEEEEEJ". Jag for som en vante efter och åkte till slut på fötterna efter dom. Jag såg framför mig hur jag skulle slå ihjäl mig, hade ingen chans att stoppa dom, och jag tordes inte släppa för då skulle jag få leta efter 2 hundar i några timmar, i alla fall en, Bizzy. Til slut i alla fall så hamnade jag i diket, fortfarande med båda hundarna i händerna. Där blev jag liggande medan dom kollade upp i ett träd efter ekorrar. Jäklar vad arg jag blev, men hundarna bara kollade på mig när vi gick därifrån, jag hysteriskt skrattande till slut både av rädsla och av tanken på hur det måste ha sett ut. Undrar om min kusins man såg det?

Men efter ca 500 meter mötte jag en tjej som nog hade sett alltihop från andra sidan gärdet, och även hört..:-).

2 kommentarer:

Min Skattkammare sa...

Du har väl sett Plutos tokspel när Piff och Puff sitter i julgranen! :o)
Hundar och ekorrar...hmmm?
Vad envis du var, tur att det gick bra till slut.
Hoppas våren kommer snart så du får bra grepp i fötterna.
Ha det så bra!
Kram Kicki

Freja Rico sa...

Ja, vi får hoppas att det blir vår snart..:-).

Kram